piątek, 18 lipca 2014

z wizytą w tunelu


a w nim znowu busz- dosłownie z pieleniem nie nadążam. Obsewacje, które poczyniłam doprowadziły mnie jednak do wewnętrznego luzu i spokoju- w buszu pomidory też rosną. 


Donice, w których uprawiam pomidory podlewam umiarkowanie-nie przesadzam z nadmierną ilością wody. Gdy wilgoć w tunelu jest wysoka pomidory prosto z łodyg wypuszczają korzenie ( takie jakby wąsy). Duża wilgotność, która bierze się ze zbyt obfitego podlewania a później parowania jest niekorzystna- zwiększa ryzyko porażenia chorobami grzybowymi.
Moje krzaczki w tym roku nie były jeszcze niczym pryskane. W roku ubiegłym stosowałam opryski z Timorexu i mydła potasowego. W uprawie pomidorów w naszym klimacie i bez używania chemii trzeba zaakceptować fakt,że wcześniej czy później krzaczki zostaną porażone. Zwykle dzieje się tak na jesieni lub późnym latem. Takich porażonych pędów oczywiście nie wolno wyrzucać na kompost.
Ja wraz z pojawieniem się choróbska likwiduję uprawy i zwalniam miejsce pod nowe zasiewy np. szpinak przeznaczony do zbioru wczesną wiosną.

piękne dzidziusie- pięć sztuk na jednym krzaczku
 W tunelu, w workach rosną też ogórki szklarniowe i gruntowe odmiany żółtej. Do nich częściej zaglądam z konewką gdyż ogórki lubią ciepło i dużo wody.

Wszystkie donice z pomidorami podsadzone są bazylią z własnych wysiewów. Sadzonek tych jest bardzo dużo- tworzą one wraz z chwastami gąszcz w tunelu. Rośliny wyglądają jakby sąsiedztwo ( również chwastów) im służyło, każdy pnie się w swoją stronę i jak na razie nie szkodzi drugiemu.

3 komentarze :

  1. Super pomysł z tymi workami. Dlaczego sama na to nie wpadłam? Wprawdzie posadziłam bazylię, choć nie w takich ilościach, jednak o workach nie pomyślałam. Tylko, że moja bazylia wcale tak ostro nie rośnie, nie wiem dlaczego... Mam doniczkowe pomidorki, które w doniczkach jednak trochę się duszą. Może jeszcze je przesadzę do woreczka i zobaczymy. Ogórki w takim worku też zapewne cudnie by się pięły po konstrukcji. Dziękuję za inspiracje. W następnym roku wykorzystam na pewno.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...