wtorek, 24 lutego 2015

zieleni się




Przyroda już czuje,że zbiliża się nowa ciepła i jasna pora roku- na południu Polski widziałam już klucze ptaków- dzikich gęsi. Niesamowite-idzie wiosna a wraz z nią nowe ogrodnicze nadzieje i nowe wyzwania.


Tymczasem dzisiaj chciałam pokazać Wam: jak skutecznie przechować przez zimę cebule roślin kwitnących wczesną wiosną. I myślę,że można już śmiało ogłosić- sezon na:cebuLOVE.
Czy Wy też wraz z pierwszym powiewem wiosny przynosicie do domów cebulowe rośliny kwitnące?
Czy lubicie zapach: hiacyntów, szafirków i tulipany w wazonie? Lubicie?

 a poniżej mój sprawdzony sposób:
-rośliny cebulowe jesienią sadzę w glinianych donicach
-zakopuję ( na zimę) donice z posadzonymi  w nich cebulami w ziemi w ogrodzie ( można zadołować donice w tunelu foliowym-to  przyspieszy ich wzrost)
- wiosną roku następnego- wykopuję donice i przenoszę do ogrzewanego wnętrza- przyspieszam kwitnienie
-gdy pojawiają się pąki kwiatowe-wynoszę donice na ganek i dekoruję nimi wejście do domu


3 komentarze :

  1. Anonimowy2/24/2015

    ja też cebulove

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy sposób. Dziś w ogrodzie wypatrzyłam pierwsze krokusy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha! Sprytne. Ja jednak wolę cebulowe bezpośrednio w ziemi w ogrodzie. Jakoś bardziej mnie cieszą mozolnie wychodząc na dworze niż najpiękniej kwitnąc w domu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...