czwartek, 14 maja 2015

dni Bonifacego i zioła z ogrodu

"Pankracy,Serwacy i Bonifacy, to ostatni mrozacy".

Pierwsze aromaty z ogrodu powędrowały do zamrażarki. Czy znacie i używacie lubczyk?- to naturalny wzmacniacz smaku stosowany do zup i sosów-do takiego przeznaczenia może być mrożony.
Na świeżo natomiast wypróbujcie ziele lubczyka do tatarów: z mięsa ( jak lubicie i jadacie) oraz tataru sporządzonego z ryb-moim zdaniem bardzo pięknie podkręca smak surowizny.

A uprawa lubczyka jest bardzo prosta- raz posadzony rośnie przez wiele lat i jak każde zioło lubi słoneczne stanowisko. W ciągu jednego sezonu można ścinać liście kilkukrotnie.

14 komentarzy :

  1. Lubczyk odkryłam niedawno i bardzo polubiłam. Dodaję do wszystkiego co tylko pasuje, tzw ogrodowe maggi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam lubczyk i mam go w ogrodzie, lubię jego smak im zapach. Nigdy nie mroziłam zawsze suszyłam to zioło. : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mrożony ma więcej aromatu, polecam zamrażać też liście mięty-fajne do przygotwania
      aromatycznej herbatki zimową porą

      Usuń
  3. uwielbiam lubczyk dzis bde go suszyc jk myślisz tez dobro pozostanie ?

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja jednak zamrożę część ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób pół na pół, ten suszony może mieć inne zastosowanie jak mrożony
      Jeżeli chodzi o intensywność aromatu to zdecydowanie ten mrożony wygrywa
      A przy okazji podzielę się moim spostrzeżeniem dt. suszenia ziół-zauważyłam, ze suszona bazylia jest bardziej aromatyczna od świeżej

      Usuń
  5. Powinna byłam dodać, ze w potrawach na ciepło

    OdpowiedzUsuń
  6. W moim domu rodzinnym lubczyk był od zawsze. Od zeszłego roku mam go też w swoim ogrodzie. Polecam do rosołu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedzielny rosół gotowany na wiejskiej kurze aromatyzowany lubczykiem a do tego domowy makaron- znam te smaki

      Usuń
  7. Lubczyk ach! Nie wyobrażam sobie rosołu bez gałązki lubczyku:) Pozdrawiam ciepło!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba najbardziej polska sprawa-rosół i jaka smaczna
      pozdrawiam

      Usuń
  8. Oj tak - rosołek z lubczykiem - pychotka. Ja właśnie niedawno odratowałam swój lubczyk (zginął wśród innych roślin) i już się pięknie odwdzięcza :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale- lubczyk to trochę taki twardziel ogrodowy prawie nie do zniszczenia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...