wtorek, 26 marca 2013

Tak blisko

Poszukiwanie naturalnych kosmetyków to konsekwencja, która można powiedzieć sama mi się narzuca. Jest dopełnieniem mojego stylu życia, które przestawiam powolutku na właściwe tory.
Przeszłam pewną dłuuugą drogę do uświadomienia i konsekwentnej realizacji podjętych decyzji.

Życie wydaje się być takie proste- wszystko co nas spotyka ma swoje powody, wiele rzeczy postanowiłam przyjąć takimi jakie są i nie emocjonować się na tematy, na które po prostu nie mam wpływu.
Życie jest proste i nie należy go nadmiernie komplikować. Dobrze jest znaleźć "swoje bóstwo" do którego będzie można się odwołać w trudnych chwilach. To "bóstwo" dla każdego może znaczyć coś innego, może być związane z religią, ale niekoniecznie. Można  mieć to w sobie, ale trzeba je pielęgnować. Weźmy na przykład choroby- o ile ich przyczyną nie są wady wrodzone, mutacje genetyczne i itp. to sprawa jest prosta. Karmimy nasz organizm przez wiele lat różnymi truciznami, przez wiele lat organizm nasz może funkcjonować na niedoborach witamin, minerałów i mikroelementów- może funkcjonować dlatego,że to twór doskonały dążący do homeostazy, który potrafi walczyć z całym "złem", walczy, ale do czasu.
Życie jest proste-gdyż, codzienna dawka ruchu najlepiej na świeżym powietrzu, to jak witaminy, które trzeba łykać codziennie- jak się to zrozumie- to życie jest proste. Ruch ten MUSI sprawiać przyjemność, tylko wtedy będziemy mogli podjąć walkę z sobą i zmierzyć się z początkowym brakiem motywacji.
Lepsze samopoczucie, więcej energii, zdrowszy organizm a nawet więcej lepiej zorganizowanego czasu-tak więcej, bo chcąc wszystko pogodzić-musimy go dobrze zorganizować, to efekty, które wystarczająco motywują. Są osoby, które posiadają w sobie ducha rywalizacji- taki mają charakter- dla nich idealne są treningi grupowe, wspólne stary w zawodach. Pozwala to im na budowanie nie tylko lepszej kondycji, ale budowanie uczucia spełnienia.
Życie jest proste- gdy sięgamy po mało przetworzone produkty żywnościowe- im prostsze jedzenie tym zdrowsze. Biała mąka, cukier, makarony, białe pieczywo, wędliny, kurczaki na hormonach, kurze jajka     od kur zamkniętych w klatkach i karmionych niewiadomo czym, itd. Trochę starania włożonego w zdobycie lepszej jakości pożywienia dla siebie i swoich bliskich to lokata długoterminowa, której procenty odbierać będziemy na starość.
Jakoś mnie tak dziś naszło na przemycenie prywaty, jeżeli masz jeszcze chęć poczytać o czym dziś to zapraszam dziękując za poświęcony czas.

O naturalnych kosmetykach, które też czynią życie prostszym.

leksykon, wyd. 1990 r. moja pomoc przy opisie wawrzynu

 Gdy pierwszy raz zamówiłam mydło z Aleppo ze sklepu e-fiore nie spodziewałam się zbyt wiele. Mam suchą skórę i nie bardzo mogłam sobie z tym problemem poradzić przez wiele lat. Jednak kostka, która wypróbowałam najpierw sceptycznie do umycia ciała- zadziałała, zauważyłam poprawę szczególnie na dłoniach, piszczelach i stopach. Nie musiałam już używaać żadnego balsamu po kąpieli. Taki pozytywny efekt zachęcił mnie,aby pójść dalej. Zaczęłam używać kostki do demakijażu i mycia włosów. I tym sposobem ma jedną kosteczkę do: ciała, twarzy i skóry głowy nie kupuję już wielu kosmetyków w plastikowych pudełeczkach. No i czy życie nie może być proste ?
Mydełka te w zależności od zawartości procentowej oleju laurowego przeznaczone sa do wszystkich rodzajów skóry.
ponieważ nie jestem ekspertem w dziedzinie kosmetologii pozwoliłam sobie na dosłowy cytat ze strony, której link poniżej 


"Mydło z Aleppo zawiera głównie oliwę z oliwek, która odżywia, nawilża, chroni skórę oraz ją zmiękcza oraz olej laurowy posiada działanie antyseptyczne, oczyszcza i regeneruje skórę. Mydło Aleppo nie wysusza i nie podrażnia skóry. Może być stosowane przez całą rodzinę, także przez małe dzieci. Z uwagi na szczególne właściwości oleju laurowego, doskonale wspomaga leczenie skóry i polecane jest szczególnie dla osób mających wszelkiego rodzaju zmiany skórne, szczególnie trądzik, egzemę, łuszczycę, podrażnienia, zakażenia grzybiczne itp. oraz dla alergików. 
Wyjątkowość tradycyjnego mydła Aleppo bierze się głównie z leczniczych właściwości zawartego w nim oleju laurowego. Ponadto mydło to:
- nie zawiera żadnych barwników
- nie zawiera żadnych sztucznych konserwantów
- nie zawiera środków pieniących
- nie zawiera sztucznych substancji zapachowych
- nie zawiera tłuszczów zwierzęcych 
- nie zawiera parabenów, EDTA, PEG"
opis pochodzi ze strony : http://www.aleppo.info.pl/zalety-mydla-aleppo/


  Laurus nobilis L. wawrzyn szlachetny, syn.: laur szlachetny, wawrzyn, bobek, bobkowe drzewko.

Krzew lub niewielkie drzewko dorastające do 10-15 m. W Polsce uprawiana jako roślina doniczkowa- latem tarasowa.Od czasów starożytnych uprawia się go w Grecji i Rzymie. Roślina o znaczeniu produkcyjnym, która dawniej była symbolem siły i sławy. Liście i gałązki czy wieńce laurowe były nagrodą dla zwycięzców na polu bitwy, jak i artystów, wieńczono nimi zwycięzców igrzysk olimpijskich, pieśniarzy i poetów. Wawrzyn ceniony jest również jako lek i roślina przyprawowa.
Surowiec stanowią liście oraz owoce wawrzynu, z których otrzymuje się tzw. olej laurowy- płyn uzyskiwany poprzez wyciskanie świeżych owoców. Z liści jak i owoców produkuje się również olejek.


 Dla młodzieży w różnym wieku, zmagających się z wypryskami skórnymi ( niestety mnie to też od czasu do czasu dopada)  super sprawą jest 100% olej laurowy o konsystencji kremu. Nakłada się go po umyciu twarzy lub innych części ciała na wypryski punktowo, pięknie zasusza te miejsca i po kilku dniach problem znika- bez chemii zupełnie naturalnie. Jakie to proste!



Leksykon roślin leczniczych był dawniej obowiązkową lekturą dla studentów farmacji ( nie wiem jak teraz), wiedza o właściwościach i związkach fizjologicznych zawartych w roślinach jest podstawą dla mgr farmacji. Wszystkie rośliny, których opisy zawarto w leksykonie zostały przebadane farmakologicznie; poznano ich znaczenie dla człowieka, efekty terapeutyczne, jakie wywołują, oraz skutkich ich przedawkowania. Obecność tych związków w organizmach roślinnych w odpowiednich ilościach jest podstawą do uznania roślin za lecznicze i do stosowania w określonych przypadkach chorobowych. Wiele związków roślinnych zostało wizolowanych w stanie czystym i weszło do zestawów leków nowoczesnej medycyny, jak np. kodeina, chinina, papaweryna, digoksyna, winblastyna, ergotamina, kofeina, rutozyd i inne.
Zobaczcie- jakie to proste !.
Rośliny zawierają mnóstwo cennych substancji, które mogą pomóc w wielu schorzeniach lub które mogą im zapobiec.

Za niedługo sezon na młode pędy pokrzywy, której działanie zwiększa poziom hemoglobiny w osoczu i ilość czerwonych krwinek. Ja zbieram młode pędy pokrzywy z dala od tras komunikacyjnych, suszę i pijemy cały rok herbatkę z suszonej pokrzywy, gdy nam zabraknie-kupujemy z Herbapolu.
Surowe pędy pokrzywy idealnie nadają się do spożywania na surowo jako dodatek do sałatek.

Na zdrowie !

5 komentarzy :

  1. Kochana mydło z Aleppo to naprawdę cuda czyni , mam uzywam i żałuję ,że więcej sobie nie przywiozłam :((( ,ale dobrze ,że mozna juz u nas dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A to świetnie, może weźmiesz udział w konkursie, zajrzyj tam

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy3/26/2013

    Warto wypróbować, a zdjęcia bardzo ciekawe!
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam podobne zdanie co do odżywiania. Oczywiście nie zawsze jest łatwo znaleźć naturalne produkty, ale im więcej ich jemy, tym lepiej. Oczywiście wiąże się to z większymi kosztami, ale ewentualne leczenie się też kosztuje! Jestem też przerażona ilością "suplementów diety" które spożywają Polacy. Nie sądzę, by były lepsze niż dobre jedzenie. A są bardzo drogie. Ale reklamy robią swoje.
    Wielkanoc planuję spędzić aktywnie:) Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Marketing to fundament naszego świata. Im więcej reklamy nas zalewa tym więcej różności wydaje się nam,że jest nam potrzebne do życia. Smutne jest to,że w tych reklamowanych produktach zwykl nie ma nic wartościowego, ale cóż każdy dokonuje swoich wyborów.
    Dziękuję za życzenia i dla ciebie również: spokojnych, radosnych Świąt. serdeczności

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...