wtorek, 22 kwietnia 2014

potato



To moja pierwsza taka uprawa. W pojemniku z ułożonymi warstwami typu "lasagne". Tak nazywają taką uprawę znani mi ogrodnicy. Osobiście wydaje mi się, że inspiracją do układania takich warstw są uprawy permakulturowe. Mniejsza z resztą o nazewnictwo, teraz o tym na czym cała rzecz polega. Na dno garnka wędrują kolejno: karton niezadrukowany, następnie drobno pocięte gałęzie- warstwa filtrująca, filc z trawnika, gruba warstwa kompostu, warstwa ziemi urodzajnej, sadzeniaki- podkiełkowane ziemniaki zasypane ziemią i na koniec warstwa słomy. Wraz ze wzrostem konieczne będzie obsypywanie liści słomą.
Ziemniaki do pojemników wysadziłam 17 kwietnia teraz przez trzy tygodnie nie będą potrzebowały mojej uwagi. Podleję je tylko od czasu do czasu nie dużą ilością wody. Tymczasem ziemniaczany pojemnik przetrzymuję w tunelu po 15-stym maja wystawię pojemnik na zewnątrz.
O tak, takie uprawy bardzo lubię ( zakładam, podlewam,ściółkuję i zapominam- no przynajmniej na chwilkę- zwalniam potencjał na inne ogrodnicze zadania), oczywiście mam świadomość,że zbiór nie będzie imponujący, spodziewam się raczej małych ziemniaków z takiej pojemnikowej uprawy. Zakładam też, że uprawa moja może zakończyć się niepowodzeniem. Zakładam, ale tak w bardzo małym stopniu gdyż już od kilku lat marzę o własnych ziemniakach na talerzu -:).

tu możecie poczytać o zasadach uprawy ziemniaków, które zebrałam i opisałam w minionym roku



Ps. teraz w ogrodzie warzywnym bardzo dużo się dzieje, wkrótce postaram się o tym napisać
pamiętajcie już można: hartować sadzonki,
a w moim menu zaraz będzie gościł: rabarbar i szpinak zrywamy teraz szczypior z siedmiolatki, wyrywamy ząbki młodego czosnku i nać pietruszki

pozdrawiam ogrodniczo i słonecznie





4 komentarze :

  1. Widziałam już uprawę ziemniaków w gruncie, w workach, teraz w koszu:) Może w przyszłym roku poszaleję, albo jeszcze w tym się skuszę na uprawę workowo-pojemnikową...miałam dwa zagony z ziemniakami kiedy warzywnik sięgał połowy ogrodu - teraz miejsce zagonów zajął...gabinet Kazia:) więc ziemniaki na straganie kupuję. Udadzą Ci się na pewno! Będę podpatrywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cześć,
      w tunelu foliowym i w workach w tym roku planuję uprawiać ogórki szklarniowe
      a ziemniaczki to moje marzenie-niby nic a jak cieszy
      pozdrawiam

      Usuń
  2. Nie znam tego sposobu uprawy .A jak jest z plonami - czy obfite?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakładam, że zbiór z tego małego pojemnika będzie nieduży.
      Spodziewam się raczej małych ziemniaczków.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...