piątek, 21 września 2012

Sadzimy cebule


W moim ogrodzie poruszenie cebulkowo-nasadzeniowe. Sklepy ogrodnicze kuszą mnie ładnymi etykietami wczesnowiosennych kwiatów, i jak tu nie dać się skusić? Dawniej kupowałam cebule mając świadomość,że wiele z nich może nie cieszyć mojego oka na wiosnę. Trudno było określić przyczynę barku kwitnienia, gdyż w ziemi umieszczonych cebul- po prostu nie było. Jak mówi stare powiedzenie: "potrzeba matką wynalazku" postanowiłam postępować jak poniżej:

Zaczęłam uprawiać rośliny cebulowe w pojemnikach-plastikowych donicach z odzysku.
Mam wtedy wiekszą nad nimi kontrolę:pojemnik chroni je przed gryzoniami, wiosną ustawiam lub wysadzam na miejsca docelowe tworząc barwne kompozycje,po przekwitnieniu-w fazie zaszuszania liści przenoszę w miejsca mniej eksponowane, ważne- przekopując rabaty nie uszkadzam cebulek.

Przygotowuję ziemię do donic mieszając kompost ze żwirem.
Udało mi się  kupić w tym roku maczkę kostną, którą starym sposobem, nawiozłam pojemniki z cebulami.
Rodzaj użytej ziemi jest bardzo ważny i warunkuje powodzenie uprawy. Gleby w naszych ogrodach bywają różne- zbyt ciężkie i mokre, piaszczyste i suche. Sadzenie cebul w donice to sposób na stworzenie dogodnych-kontrolowanych warunków dla rozwoju.
Doniczki powinny posiadać otwory w dnie tak aby nadmiar wody mógł swobodnie odpływać.
Cebule sadzę trochę płycej niż w gruncie. Po posadzeniu opisuję etykiety. Tak przygotowane pojemniki poczekają na dworze do czasu, gdy zakończy się uprawa pomidorów w tunelu foliowym. Zadołuję wówczas pojemniki z cebulami płytko zakopując je w tunelu. 
Czy wiecie ile cebul może być uprawiane na jednym metrze kwadratowym? 

Ważne terminy:
wrzesień rezerwujemy dla: szafirków,krokusów,szachownic, zawilców, przebiśniegów, czosnków ozdobnych i tulipanów
październik dla: kosaćców cebulowych,cebulic,puszkini, śnieżników, hiacyntów i ranników

Powodzenia w uprawie roślin cebulowych.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...