wtorek, 12 marca 2013

Pierwsze wysiewy



Choć pogoda nas trochę myli-do wielodoniczek możemy już wysiewać: bazylię,oregano, paprykę, pomidory, oberżynę, por i seler. Przygotujemy rozsady, które po 15-stym maja wysadzimy do gruntu i pod osłony.
Można powiedzieć, że zaczyna się już sezon na zielone. Cała ta zabawa związana z uprawą rozsad jest niezwykle dla mnie fascynująca. Lubię podpartywać jak siewki rosną, gdyż rosną w oczach, po jednym dniu gołym okiem widać ich przyrosty.

Moja lista warzyw, moje plany warzywno-owocowe:

W tunelu foliowym jako przedplon pierwszy pojawi się szpinak a po nim miejsce dzieliły będą:
pomidory- dużo różnych odmian, koktajlowe,malinowe, deserowe o różnych kolorach
papryka- o krótkim okresie wegetacji i oberżyna.

W skrzynkach planuję:

sałaty-rzymską, masłową i lodową
rukolę- dużo rukoli do sałat, na kanapki, a właściwie do wszystkiego -:)
cebulę- szalotkę, białą w odmianach i czerwoną, zjadamy dużo jeszcze młodej, lubimy grilowaną-nawet bardzo, bardzo
groszek cukrowy, fasolka szparagowa, dynie, ogórki gruntowe, cukinia

Wprost do gruntu wysieję korzenie:

marchewkę-odmianę wczesna i również odmianę o ciemnym zabarwieniu
pietruszkę
buraki
i po raz pierwszy ziemniaczki

Owoce na które już czekamy:
porzeczki,maliny, truskawki, poziomki, jeżyny i borówki.








5 komentarzy :

  1. fajnie , a moje kiełki juz widac ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. trzymam kciuki za twoje siewki -:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy3/13/2013

    To ja plan odgapie :) tylko troszkę go okroje żeby się nie przeliczyć i nie zniechęcić. A z tymi rozsadami to jakąś wieksza filozofia? Zielona jestem bo w tym roku pierwszy raz mam możliwość mieć własne warzywa
    Pozdrawiam
    Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo, bardzo ale to bardzo dziękuję za ten post :) to ja też zabieram się do ziarenkowego siewu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewelina,
    Witaj w zielonym klubie, gdy poznasz smak własnych warzyw i owoców będziesz zachwycona. Własne rozsady to nie jest skomplikowana sprawa,choć wymaga zaangażowania. Jest jednak możliwość-furtka awaryjna- jak ci się nie uda zawsze możesz kupić rozsady na rynku bądź u ogrodnika. Spróbuj uprawy truskawki wiszącej w pojemnikach -:) na początek,zdobi i smakuje.

    Dyziocha JO KO
    witaj w zielonym klubie- zakręconych zielonych i zwariowanych ogrodników. Ja już podglądam moje pomidorki, po wysianiu przykrywam je folią, ciepełko przy kielkowaniu im bardzo służy.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...